محله آخونی .... آخینی
محله پدری و ریشه های زندگی ام
قالبوبلاگ
نويسندگان
آخرينمطالب


مراسم جشن نیمه ی شعبان ، تولد آقام امام عصر ( عجج )

در مسجد آیه اله طالقانی محله آخونی

امروز بعد از نماز مغرب و عشا

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: نیمه شعبان
[ 29 / 1 / 1393 ] [ 23:54 ] [ غ . آ ]

چشم تان همواره زیباییها را سِیر کند ان شااله

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: میوهنوبرانه
[ 27 / 1 / 1393 ] [ 1:48 ] [ غ . آ ]

آقارضا زینالی و من در ستاد انتخاباتی دکتر شم پور

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: آخونیمحله آخونی
[ 26 / 1 / 1393 ] [ 12:15 ] [ غ . آ ]

مجلس ترحیم مرحوم آقامیرجواد آقا بابایی نژاد

(( دایی بزرگوار همسر آقای جواد خادم حقیقیان ))

همین پنجشنبه مورخه 95/1/19

از ساعت 3 تا 5 عصر  مسجد انگجی - خیابان جمهوری اسلامی

مجلس زنانه هم در همین ساعت در همان مسجد


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
[ 17 / 1 / 1393 ] [ 18:43 ] [ غ . آ ]

مبارک باشد سال نو ، این آغازش و رویش طبیعت رحمانی بر تمام انسانها

 

 

 

 

خدای رحمان و رحیم ، همه ی شما هم محلی هایم را خوش روزی و خوش عاقبت فرماید ان شااله ...


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: سال نونوروز
[ 2 / 1 / 1393 ] [ 8:49 ] [ غ . آ ]

" مجلس چهلم "

مرحوم آقای کاظم   پور اکبریان نیاز

روز جمعه 94/8/15 -مسجدالصادق کوی ولیعصرازساعت 3 تا 5 عصر

( مجلس زنانه همزمان در همان مسجد )


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: محله آخونیآخونی
[ 14 / 1 / 1393 ] [ 1:48 ] [ غ . آ ]

 

پای صحبت مادربزرگ که می‌نشستیم، دنیایی از علم و اطلاع از عالم پزشکی به زبان سنتی را یاد می‌گرفتیم. اما با خود فکر می‌کردیم چون مادربزرگ سواد چندانی ندارد پس اطلاعاتش هم ارزنده نیست و ترجیح می‌دادیم درمان هرچیزی را در دنیای قرص و دوا پیدا کنیم. داروهای داروخانه سریع‌تر جواب می‌داد، اما مصرف خودسرانه آن همراه با یک دنیا تن‌لرزه از ترس عوارض احتمالی بود که می‌توانست در انتظارمان باشد.
 
حال بعد از گذشت سال‌ها و پیشرفت علم، طب سنتی هم توانسته در عالم پزشکی قدعلم کند و حرف‌هایی جدید و جذاب به میان آورد. در این شرایط بازهم برمی‌گردیم به حرف‌های مادربزرگ و درمی‌یابیم که چرا با وجود سختی‌های آن دوران، بازهم دانستن خاصیت خوراکی‌ها و دمنوش‌ها می‌توانسته سلامتی را برای مردم حفظ کند و از آنها، افرادی قوی و توانمند بسازد. هر داروی گیاهی و هر دمنوش برای خود داروخانه‌ای کوچک است و مصرف هریک به‌طور جدی می‌تواند بخشی از سلامتی را به انسان‌ها هدیه کند.
 
دمنوش‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی اند که تاثیر مخرب رادیکال‌های آزاد و استرس را خنثی می‌کنند و به این ترتیب از بروز بسیاری از ناراحتی‌ها از جمله سرطان جلوگیری می‌کنند. فلوراید موجود در آنها به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند. ویتامین D دمنوش‌ها برای بهبود وضع استخوان‌ها مفید است و همچنین برخی آنتی‌اکسیدان‌های دمنوش به بهتر شدن قلب افرادی که یک تجربه سکته قلبی را داشته‌اند یاری می‌رساند. پس بد نیست ما هم امروز فرصتی را به شناخت چند دمنوش اختصاص دهیم و مصرف آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانیم:
 
• چای نعناع فلفلی: نعناع فلفلی معطر و خوشبوست و به همین دلیل، نوشیدن یک فنجان از آن مایه آرامش روح و روان است. این دمنوش ناراحتی تهوع را درمان می‌کند، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، دوای سرفه وآسم ملایم است و دردهای مزمن را رفع می‌کند. مصرف این دمنوش برای بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.
 
• چای علف لیمو: به گیاه عجایب معروف است و این به‌دلیل فواید فراوانی است که در خود گنجانده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد و به این ترتیب، از بروز سرطان و شکل‌گیری تومور جلوگیری می‌کند.

چای علف لیمو میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید خون را تقلیل می‌دهد. از این گذشته، این دمنوش روند پوسیدگی دندان را به تعویق می‌اندازد، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، سلامت بدن را در مقابل حمله ویروس‌ها حفظ می‌کند و فشار خون را نیز پایین می‌آورد. پس اگر به سلامتی‌تان اهمیت می‌دهید، در فکر دم کردن آن برای خود و خانواده‌تان باشید.
 
• چای بابونه: استرس را کاهش می‌دهد و‌ هاضمه را بهبود می‌بخشد. اگر وضع خوابتان تعریفی ندارد، از این دمنوش بنوشید و راحت بخوابید. اما اگر به بابونه حساسیت دارید سراغ آن نروید.
 
• چای میوه گل رز: این دمنوش که از میوه گل رز گرفته می‌شود سرشار از ویتامین C است. چای میوه گل رز عملکرد آدرنالین را بهبود می‌بخشد، برای سلامتی بافت‌های بدن مفید است، دوستی خوب برای پوست شماست و همچنین سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
 
• چای اسطوخودوس:
گیاه خوشبو و خوشرنگ اسطوخودوس، این دمنوش فوق‌العاده محبوب را به ما ارائه می‌کند. به درمان مشکلات تنفسی، سرفه، آسم، برونشیت و اختلال دمای بدن کمک می‌کند و یکی از بهترین چاره برای پایین آمدن تب است. همچنین نوشیدن چای اسطوخودوس موجب خوب شدن جای زخم‌ها و بریدگی‌ها می‌شود. هرجا سخن از رنگ زیبا و عطر دل‌انگیز است، نام اسطوخودوس می‌درخشد.
 
• چای بادرنجبویه: هم به سلامتی جسم کمک می‌کند و هم به سلامتی روح. نوشیدن این چای شفابخش شما را از استرس‌ها و فشارهای روانی روزمره رها می‌کند و آرامش را در روح‌تان نهادینه می‌سازد. درمان تیروئید، بی‌خوابی و تشویش در نوشیدن این چای نهفته است. چای بادرنجبویه به حافظه کمک می‌کند و نشاط روحی می‌آورد. مشکلات معده، نفخ و‌ هاضمه را با نوشیدن این دمنوش معجزه‌گر حل کنید.
 
• چای گل بامیه:
گل بامیه را خشک می‌کنند و آن را دم می‌کنند. چای گل بامیه کلسترول و فشارخون را تقلیل می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، بدن را درمقابل تخریب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

 


 
• چای خارشیر: این دمنوش کبد را پاک می‌کند و ترکیبات آن عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. خارشیر صفرا تولید می‌کند و به همین دلیل، وضع‌ هاضمه را اصلاح می‌نماید.
 
• چای گل قاصدک: همیشه وقتی قاصدکی را در هوا می‌بینیم به یاد خبری خوش می‌افتیم، اما قاصدک بیش از تنها یک خبر را در خود گنجانده است. این چای از گل و برگ گل قاصدک (نام دیگر آن خبررسانک) دم می‌شود. چای گل قاصدک سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی است. دمنوش قاصدک موجب جریان یافتن مایعات در بدن می‌شود، درد آرتریت را تخفیف می‌دهد، بهبوددهنده‌هاضمه است و عملکرد کبد را اصلاح می‌کند.
 
• چای کیالک:
معمولا پایه چای هلو یا توت، کیالک است و در واقع چای کیالک را با هلو یا توت خوش‌طعم کرده‌اند. این دمنوش وضع جریان خون را بهبود می‌بخشد و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. چای کیالک بنوشید تا از استرس رها شوید و رسوبات حاصل از مصرف نمک اضافی از بدنتان دفع شود.
 
• چای زنجبیل: چای زنجبیل انرژی را افزایش می‌دهد و همچنین مانند یک محرک عمل می‌کند. این دمنوش به هضم غذا کمک می‌کند و دل‌آشوب را درمان می‌کند. خواص ضدالتهابی آن به سلامت افرادی که دچار آرتریت هستند یاری می‌رساند.
 
• چای هل:
آن را با گل‌های سفیدرنگ خشک شده هل یا خود دانه‌های هل دم می‌کنند. خودتان بخوبی با هل آشنا هستید و می‌دانید که چه عطردل‌انگیز و اغواگری دارد. چای هل سوءهاضمه و دل‌درد را کاهش می‌دهد و به درمان نفخ و دل‌آشوب کمک می‌کند. این دمنوش مفید همچنین علاج سرفه است و اختلالات ریوی را اصلاح می‌کند. نوشیدن آن موجب دفع کافئین از بدن می‌شود. به خانم‌ها توصیه می‌شود این چای را در دوران عادت ماهیانه بخورند تا روحیه شاداب‌تری پیداکنند.
 
• چای شبدر قرمز: این چای با دم کردن شکوفه‌های خشک شده گیاه بادوام شبدر قرمز آماده می‌شود. نوشیدن آن به آرام گرفتن در مقابل ناراحتی‌های حاصل از دوران یائسگی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید خوابی خوش و فارغ از هرنوع استرس داشته باشید، چای شبدر قرمز بنوشید. همچنین نوشیدن آن به سلامت استخوان‌ها و بهبود کیفیت حافظه کمک می‌کند.
 
• چای رویبوس: یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در سرتاسر جهان. این چای سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. چای خوش‌عطر رویبوس به فراغت شما از استرس کمک می‌کند و خوابی راحت را برایتان فراهم می‌آورد.
 
• چای دارچین: خوشبختانه ما ایرانی‌ها بخوبی با دارچین و خواصش آشنا هستیم و این ادویه معطر را در انواع پلو و خورش‌های خوشمزه‌ای که داریم مصرف می‌‌کنیم. چای دارچین هم از قدیم برای ما آشنا بوده و آن را گهگاه مصرف می‌کرده‌ایم. اما از این به بعد باید جدی‌تر به نوشیدن آن فکرکنیم.
 
چای دارچین به کاهش وزن کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند، از بدن در مقابل ویروس‌ها محافظت می‌نماید، قندخون را کنترل می‌کند و چندین خاصیت فوق‌العاده دیگر را نیز در خود می‌گنجاند. دم کردن آن بسیار راحت است و شما دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای آماده کردن آن نخواهید داشت. اگر می‌خواهید تاثیرش را به اوج برسانید، این چای را همراه عسل نوش‌جان کنید.
 
• چای گزنه: این دمنوش با برگ‌های گزنه درست می‌شود. چای گزنه کم‌خونی را درمان می‌کند، فشارخون را کاهش می‌دهد، درد رماتیسم را آرام می‌کند، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و چاره سرفه و عطسه است. مشکلات عفونت ادرار، کلیه و مثانه را با نوشیدن این دمنوش مفید حل کنید.

 

[ 25 / 1 / 1393 ] [ 13:30 ] [ غ . آ ]

مامورین قبل از انقلاب در اوقات نگهبانی خود برای متوقف کردن افراد و یا اتومبیلها ،

از این سوت استفاده می کردند .

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: سوت
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 23:37 ] [ غ . آ ]

آقاابراهیم اسماعیل پور فلاحی ، پسر ارشد مرحوم آقامش عسگر عمی

و برادر بزرگ آقامحمدتقی و مرحوم آقارسول اسماعیل پور فلاحی

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: محله آخونیآخونی
[ 10 / 1 / 1393 ] [ 18:33 ] [ غ . آ ]

مرحوم حاج علی اصغر آقا خوش نیاز ، ( مشهور به " شیخ علی اصغر آقا " )

پدر محترم و گرانقدر آقایان : حسین و اسماعیل  خوش نیاز

خادم راستین اباعبداله الحسین (ع) و ذاکر اهل بیت علیهم السلام .

ماها در ایام نوجوانی و جوانی ، در مساجد محله از این بزرگواران سیره و منش زندگی اهل بیت علیهم السلام

را آموخته ایم . ذکر ( بک یا الله ) ایشان در آن ایام قدر را گرامی میدارم . ( رحمه اله علیه ) 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاریش سفیدان محله
برچسب‌ها: محله آخونیریش سفیدان آخونی
[ 1 / 1 / 1393 ] [ 11:14 ] [ غ . آ ]

هزار ساله کوچه ها ، پرمی شه از عطر یاس

اما مکان اون گل    ، مونده  هنوز  ناشناس 

 

حضرت فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد.
 
این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای
 
تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند.
 
در یکی از این گفتارها ( که البته مورد اتفاق مسلمانان،اعم از شیعه و سنی است) ،
 
رسول اکرم (ص) می‌فرمایند:
 
" فاطمه سرور زنان جهانیان است " .

 

 

 

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره،
 
مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است. فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می‌باشد
 
و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده،
 
جدا شده و برکنارند.

 

 

 

 

روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فاطمه (س) آب طلب نموده و بوسیله آن بدن مطهر
 
خویش را شستشو داد و غسل نمود. سپس جامه‌ای نو پوشید و در بستر خوابید و
 
پارچه‌ای سفید به روی خود کشید؛ چیزی نگذشت که دخت پیامبر، بر اثر حوادث ناشی
 
از هجوم به خانه ایشان، دنیا را ترک نموده و به شهادت رسید؛ در حالیکه از عمر مبارکش
 
  18 سال بیشتر نمی‌گذشت و بنا بر روایات مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا
 
در این دنیا زندگی نمود.

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعاتشعر و دو بیتی
برچسب‌ها: فاطمه
[ 2 / 1 / 1393 ] [ 1:59 ] [ غ . آ ]

کلیسایی در بغداد - عراق - بدون شرح اضافی  ( ارسالی : آقای فتح اللهی فلاحی )


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس افتخارآفرینانعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: یاحسین
[ 9 / 1 / 1393 ] [ 16:48 ] [ غ . آ ]

 


 

تبریزین تاریخلی تونللری

بهروز خاماچی تاریخ شناس تبریزی نقل می کند: در زیر زمین تبریز تونل و نقب

و گذرگاهی وجود دارد که از سه نقطه حاشیه و حومه شهر راه های زیر زمینی

طوری احداث شده که از زیر ساختمان ارک گذشته و به سوی آجی چای ادامه

می یابد.

به گفته وی در کتاب "شهر من تبریز"، رشته اول از باغ شمال یا شازداباغی شروع

می شود که از جنوب شرقی به مرکز شهر یا ارک ادامه دارد، راه دوم از محله باغمیشه

از زیر عمارت ربع رشیدی از جنوب شرقی به سوی ارک آمده، این دو راه زیرزمینی به هم

پیوسته و از زیر عمارت ارک به سوی شمال غربی یا محله شام غازان ادامه یافته سپس

به سوی آجی چای در محدوده تبریز ادامه پیدا می کند و چند رشته فرعی نیز از ارک در

امتداد خیابان فردوسی عبور کرده از زیر بازار گذشته به سوی مهرانرود راه پیدا می کند.

 


راوی کتاب عقیده دارد: در این مسیر، تونل ها و گذرگاه های زیر زمینی است که اکثر

فاضلاب حمامها و مساجد و خانه ها به این راههای زیر زمینی میریزد و چندین صد سال

است که این راه ها مورد استفاده مردم شهر است بدون آنکه مردم خود بدانند سرانجام

و ابتدا و انتهای این تونل ها و گذرگاهها از کجا است.

خاماچی در کتابش ادامه می دهد: قدیمی ها گفته اند این چاه ها که به نام

(گچک قویی=چاه های عبوری) معروف هستند شاید محل عبور و مرور پنهانی

سپاهیانی بوده است و شواهدی نشان می دهد که این مدعا تقریبا درست باشد.

خاماچی بیان می کند: این تونل ها به شکل بازار مانند بوده و به قدری بزرگ است

که کالسکه به راحتی می توانسته از آن عبور کند، البته برخی از مسیرهای این تونل

قدیمی به خاطر بی احتیاطی از بین رفته اما امروزه تعداد زیادی از خانه ها و مساجد

و حمام های محوطه خیابان های شریعتی جنوبی و میارمیار، فروسی و بازار برای خود

فاضلابی داشته و امروزه با رفاه کامل از آن چاه های عبوری استفاده کامل به عمل می آورند .

( ارسال مطلب = آقای فتح اللهی فلاحی )


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: تبریزتاریخ تبریز
[ 30 / 1 / 1393 ] [ 12:43 ] [ غ . آ ]

                                                         ارسالی : آقای فلاحی


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: فایده آب
[ 11 / 1 / 1393 ] [ 12:37 ] [ غ . آ ]

 

 
اولین ماشینی که وارد ایران شد
 مظفرالدین شاه در سفر دوم خود به اروپا در سال ۱۲۷۹ هـ ش در بروکسل بلژیک
یک دستگاه اتومبیل کالسکه ای خریداری کرد و در سال ۱۲۸۰ برابر با ۱۹۰۱ میلادی،
به ایران آمد . این ماشین با ذغال سنگ کار می کرد . ( ارسال : فتح اللهی فلاحی )

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: اولین ماشین ایران
[ 23 / 1 / 1393 ] [ 10:24 ] [ غ . آ ]

خلیل عقاب ( پهلوان مشهور ایران زمین )

 

 

"خلیل عقاب در سال ۱۳۰۳ در شیراز به دنیا آمد. از كودكى علاقه زیادی به
ورزش باستانی داشت. چهارده ساله بود که کار جدی ورزش باستانی را
شروع کرد و از همان زمان میلی را که دیگران به سختی بلند می کردند به
راحتی بالا می انداخت اما در سن سی سالگی بود که به پختگی لازم رسید.
در این سن بود که وزنه ای ۴۵۰ کیلویی را با دندان بلند کرد. این رکورد در کتاب
رکوردها (موسوم به کتاب گینس) ثبت شده است."

خلیل عقاب بین سال های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ به بسیاری از شهرهای ایران سفر کرد
و نمایش های خود را به اجرا گذاشت. بلند کردن وزنه های بسیار سنگین،
خوابیدن زیر کامیون و اتوبوس، و خم کردن تیرآهن.
 
 

به گفته مجرى برنامه او اولین برگزار كننده نمايش هاى پهلوانی با بلیط فروشی
بود و نيز اولین کسی بود که از هندوستان، شیر و خرس به ایران آورد و آنها را تربیت
كرد و روی صحنه برد. بعد از آن بسیاری از کارگردانان بزرگ سینما از اوخواستند که
در سینما و تلویزیون به اجرای برنامه بپردازد.

خليل عقاب در سال ۱۳۵۰ ایران را ترک کرد و به دعوت سیرک فاست به ایرلند سفر
کرد. سپس به سیرک جری کاتل انگلیس رفت در این سیرک بود که موفق به
بلند کردن فیل ۱۴۰۸ کیلویی شد. او در این مورد می گوید:"آن زمان ۵۰ ساله بودم
و در مدت چهار سالی که در انگلستان اقامت داشتم شبی دو بار این فیل را بلند
می کردم."

بعد از انگلستان به سیرک دریکس تون ایتالیا رفت و طی این سال ها در بیش از
۳۷ کشور جهان به اجرای نمایش های پهلوانی پرداخت.

خلیل عقاب می گوید:" به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کردم اما در بین تمام این
کشورها درایتالیا به سیرک اهمیت خاصی می دهند. در این کشور ۶۴ میلیونی
حداقل ۲۵ سیرک بزرگ وجود دارد و مردم ايتاليا توجه خاصی به این هنر دارند."

 

شاید به همین دلیل بود که سال ها در کنار سیرک دریکس تون ایتالیا ماند و به

کشورهای مختلف سفر کرد و بالاخره هم موفق شد آن را به ایران بیاورد.

 

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: خلیل عقاب
[ 2 / 1 / 1393 ] [ 10:9 ] [ غ . آ ]

 

موزهٔ آذربایجان ، که در جوار مسجد کبود قرار گرفته‌است ، به عنوان دومین موزه تاریخی ایران
پس از موزه ملی تهران شناخته می‌شود ، آثار متعلق به دوران پیش از اسلام و دوران اسلامی
به نمایش گذاشته درضمن مجسمه  گوسفند سنگی سمت چپ جلو درب موزه مربوط به
مسجد قبلی وقدیمی طالقانی محله آخونی می باشد .

( ارسال : آقای فتح اللهی فلاحی )

 

 

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: موزه تبریز
[ 10 / 1 / 1393 ] [ 20:22 ] [ غ . آ ]

دکتر محمدمهدی حیاتبخش : نداشتن تحرک و چاقی از عوامل افزایش بیماری ریفلاکس معده در

جوامع بشری است، اگرچه بیماری ریفلاکس معده جنبه ژنتیک دارد اما صنعتی شدن باعث شده

که این بیماری بیشتر شیوع پیدا کند.

وی ادامه داد: بیماری ریفلاکس ممکن است به صورت موقت در فرد ایجاد شود و بهبود پیدا کند اما

در 80 درصد موارد این بیماری مادام العمر است و فرد بیمار باید دارو مصرف کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سوزش سردل، درد قفسه سینه، ترش کردن،

سرفه‌های شبانگاهی، تنگی نفس هنگام خواب، تلخی و بدمزه بودن دهان در هنگان صبح می‌تواند

از علائم ریفلاکس معده باشد.

حیاتبخش گفت: بلافاصله خوابیدن پس از مصرف غذا ، مصرف چای، قهوه، شکلات، مصرف غذای چرب،

مصرف مواد غذایی که اسیدی هستند مانند آبلیمو ، سرکه و... می‌تواند باعث ریفلاکس معده شود.

وی توصیه کرد: کسانی که مبتلا به بیماری ریفلاکس معده هستند، بهتر است، شب‌ها غذا نخورند

و یا میان غذا خوردن تا خوابیدن یک فاصله زمانی چهارساعته قرار دهند.

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعات
برچسب‌ها: ریفلاکس معدهبرگشت غذا
[ 20 / 1 / 1393 ] [ 1:41 ] [ غ . آ ]
[ 16 / 1 / 1393 ] [ 1:5 ] [ غ . آ ]

آقایان : باقر بوذری - محمد خادم حقیقیان - جواد حقیقیان ( دههه پنجاه - مزرعه حسن یئری )

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: محله آخونیاهالی آخونی
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 11:29 ] [ غ . آ ]

جواد آقا حقیقیان ( مسئول سالن ورزشی مدرسه سلمان فارسی )

فرزند مرحوم رحیم آقا و برادر محترم حبیب آقا حقیقیان

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: محله آخونیاهالی آخونی
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 11:23 ] [ غ . آ ]

 

                                                   علی آقا مقدس ، سبزی کار پرتلاش محله در مزارع قراملک

 

 

           علی آقا و جوادآقا حقیقیان و بنده

 

     

      آب خنک موتور مزرعه در حوض کوچکش به صفای مزرعه می افزاید . همراه با میرحمید آقا

 

  

  نوزادان پرنده لابلای شاخ و برگ درختان باغ

( رمضان  1393 )


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: محله آخونیاهالی آخونی
[ 11 / 1 / 1393 ] [ 15:35 ] [ غ . آ ]

خوب ، تزئین ماشین عروس اینجوری عاشقانه تره ........

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: ماشین عروس
[ 6 / 1 / 1393 ] [ 23:55 ] [ غ . آ ]

 

 
قوجامان تبریزیم - ایلک شهریمیز " ایران " دا
 
- برای اولین بار کتب خارجی در تبریز ترجمه گردید که از آن جمله عبارتند از: پطر کبیر،شارل دوازدهم،اسکندر کبیر .
- اولین رمان به نام(ستارگان فریب خورده- حکایت یوسف شاه سراج) توسط میرزا فتحعلی آخوند زاده در تبریز به رشته تحریر در آمد.
- اولین دایرهّ المعارف توسط محمد رضا زنوزی تبریزی نوشته شد.
- اولین کتابخانه عمومی توسط میرزاحسن خان خازن لشگردر سال ۱۳۱۲ در تبریز تاسیس شد.
- اولین سینما پس از پنج سال از اختراع جهانی آن(توسط برادرن لومیر) ، در تبریزبا نام سولّی(آفتاب)تاسیس گردید.
- اولین نمایشنامه وتئاتر در تبریز به سال ۱۲۶۱ و اولین عکاسخانه توسط قاسم میرزا در تبریز راه اندازی شد .
- اولین فوتبالیست شاغل در اروپا (بلژیک) به نام حسین صدقیانی از اهالی تبریز در سالهای ۱۳۰۹-۱۳۱۱بهترین گل زن باشگاههای این کشور بود و در فینال جام باشگاههای بلژیک با به ثمر رساندن سه گل باعث قهرمانی تیم رویال شالروا اسپورتینگ کلوپ در مقابل تیم بروکسل گردید.
 
در زمینه پزشکی:
-نخستین طبیب محصل فرهنگ- نخستین کتابهای پزشکی - نخستین آبله کوبی - نخستین دانشکده پرستاری مامائی - نخستین دندانهای مصنوعی - اولین عمل قلب باز - پیوند قلب برروی سگها و نخستین عمل پیوند کلیه توسط دکتر جواد هیات در سال ۱۳۴۷ در تبریز به انجام رسید.
 
- اولین هوانورد به نام کلنل محمد تقی خان پسیان از اهالی تبریز بود.
- اولین کارخانه اسلحه و مهمات در شهر تبریز بنا نهاده شد .
- اولین کارخانه چینی سازی در شهر تبریز ساخته شد.
- اولین کارخانه تولید برق و اولین خیابانی که در آن از چراغهای برقی استفاده شد خیابان چراغ گازی تبریز بود.
- اولین ضرابخانه ماشینی و انتشار اسکناس از فعالیت های این شهر اولین ها بود.
- اولین شهر که صاحب تلفن شد تبریز بود .
- اولین انجمن زنان در تبریز توسط صاحب سلطان خانم تشکیل گردید .
- اولین بلدیه و نظمیه پلیس مردمی و شهرداری متعلق به تبریز است.
- اولین مهمانخانه توسط میرزا اسحق خان معززالدوله در تبریز پذیرای مهمان گردید .
- اولین مدرسه کر و لال ها توسط جبارباغچه بان و اولین مدرسه نابینایان توسط یک میسیون آلمانی و اولین مدارس حرفه ای و بازرگانی توسط محمدعلی تربیت واولین کودکستان توسط ابوالقاسم فیوضات در تبریز بنا گذاشته شد.
- اولین پایگاه لرزه نگاری در تبریز (شهر زلزله خیز) بنا گذاشته شد.
- اولین و تنهافردمسابقات جهانی محاسبات ذهنی در 8 سالگی بامقام قهرمان قهرمانان آتیلا کارآفرین اهل تبریز .
- اولین چاپخانه، اولین خیابانی که در ایران دارای برق شد، اولین پستخانه، اولین خط انتقال پست، اولین کتابخانه عمومی،اولین ایستگاه آتش نشانی، اولین انجمن شهر،اولین مرکز پلیس، اولین حمل‌ونقل ریلی عمومی با اسب و ...
 
و به همین خاطر تبریز شهر اولین هاست ..... قوجامان تبریزیم
 
( ارسال مطلب : آقای فتح اللهی فلاحی )

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعاتمقالات و نوشته های ادبی
برچسب‌ها: تبریزشهراولین ها
[ 24 / 1 / 1393 ] [ 19:7 ] [ غ . آ ]

 

بدون شرح ........

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: حرف خوب
[ 20 / 1 / 1393 ] [ 12:41 ] [ غ . آ ]
 
 
چه خوب می شد اگر :
 
به جای ... " پدرم در اومد " - بگوییم : ( زیاد سخت نبود ) .
 
به جای ...  " خسته نباشید " - بگوییم : ( خدا قوت ) .
 
" "   ... " داد نزن " - بگوییم : ( لطفا آرام باش ) .
 
" " ... " حیف ، شکست خوردی " – بگوییم : ( در عوض ، با تجربه شدی ) .
 
" " ... " قابل نداره " – بگوییم : ( این هدیه ایست برای شما ) .
 
" " ... " بد نیستم " – بگوییم : ( خوبم ، ممنون ) .
 
" " ... " فراموش نکنی ها " – بگوییم : ( یادت باشه ) .
 
" " ... " مشکلی دارم " – بگوییم : ( مسئله ای دارم ) .
 
" " ... " دروغ نگو " – بگوییم : ( راستی ؟ راست می گی ؟ ) .
 
به جای ... " خدا بد نده " – بگوییم : ( خدا سلامتی بده ) .
 
 
" " ... " جانم به لبم رسید " – بگوییم : ( زیاد راحت نبود ) .
 
" " ... " به درد من نمی خورد " – بگوییم : ( مناسب حال من نیست ) .
 
" " ... " فعلا گرفتارم " – بگوییم : ( در فرصت مناسب با شما خواهم بود )                                               
 
" " ... " دستت درد نکند " – بگوییم : ( از محبت شما ممنونم ) .
 
" " ... " غم آخرتون باشه " – بگوییم : ( ان شااله شما را در شادیها ببینیم ) .
 
" " ... " ببخشید مزاحمتون شدم " – بگوییم :
 
: ( از اینکه وقت خود را در اختیارم گذاشتید متشکرم ) .
 
" " ... " لعنت بر پدر و مادر کسی که در این محل آشغال بریزد " – بگوییم :
 
: ( بر پدر و مادر کسی که اینجا آشغال نمی ریزد ، خدا رحمت کند ) .
 
و به جای کلمه خیلی زشت و نا امید کننده :" این مشکل شماست " ،حداقل  بگوییم :
 
: ( شما را درک می کنم ان شااله کمک کوچکی از دستم برآید ) .
 
 
                                    ++++++++++++++++++++++++++
 
 
نحوه قضاوت کردن ما نسبت به اشخاص ، اشیاء و مفاهیم ، به نحوه ی نگرش
 
ما به آنها برمیگردد .
 
اگر نگرش ما به آنهامثبت باشد احساس ما به آنها هم مثبت می شود . و این
 
احساس مثبت ، باعث می شود افکار مثبتی نسبت به آنها پیدا بکنیم .
 
و خلاصه اینکه ، افکار مثبت ما نسبت به اشخاص و اشیاء ، رفتار ما را در قبال
 
آنها نیز حتما مثبت خواهد کرد چرا که این امری ثابت شده است . .....
 

موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاعکس مطالب و موضوعاتمقالات و نوشته های ادبی
برچسب‌ها: چه خوب می شد اگر
[ 16 / 1 / 1393 ] [ 21:13 ] [ غ . آ ]

آقایان : مرحوم رحیم حقیقیان - حاج جبار باغبان پور آخونی - حاج علی اکبر محمدعلیزاده -

رحیم افشردی ( ساعتساز ) - سنه 1338

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاریش سفیدان محله
برچسب‌ها: محله آخونیریش سفیدان آخونی
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 15:54 ] [ غ . آ ]

احدآقا افشردی  ( احدآقا ساعتساز )

اهل محترم محله ، که در محله دیگری ساکن است

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس هاریش سفیدان محله
برچسب‌ها: محله آخونیاهالی آخونی
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 15:53 ] [ غ . آ ]

آقایان از راست : غلام حسین آژیری-محمدباقر ستاریان-حاج حبیب نیک نیاز-کریم یدی اصل-علی عبدی بهروز

 ( خردا 1393 )


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: محله آخونیاهالی آخونی
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 17:47 ] [ غ . آ ]

آقایان از راست : علی پوراکبریان-محمدباقرستاریان -حاج حبیب نیک نیاز - کریم یدی اصل-

محمد حیدری - علی عبدی بهروز-یونس اولاد علی ( خرداد 93 )

 


موضوعاتمرتبط: همه ی عکس ها
برچسب‌ها: محله آخونیاهالی آخونی
[ 13 / 1 / 1393 ] [ 17:37 ] [ غ . آ ]

.: Weblog Themes By Iran Skin:.

دربارهوبلاگ

محله یادگارهای پدری ام ، آخونی .
امکاناتوب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 123
بازدید هفته : 1050
بازدید ماه : 8132
بازدید کل : 451567
تعداد مطالب : 1634
تعداد نظرات : 496
تعداد آنلاین : 1

تاریخ روز




در اين وب سایت
در كل اينترنت